Någon har det som sin verklighet...

Ofta säger folk till oss ungefär såhär....

-Det måste vara fruktansvärt att se allt elände som ni ser! Kan man hantera det?

 

Självklart är det hemskt att se elände, det är det för vem som helst och just det kommer man aldrig att vänja sig vid.

Men i vårt fall så möter vi så oändligt mycket mer glädje än vad vi möter sorg, så det är ingen större fara för oss.

Jag säger inte att det inte finns elände för då skulle jag ljuga men vi tillbringar nästan all vår tid på Bristol och där sprudlar det av glädje, och såklart smittas det av på oss också.

 

Det är skillnad när vi kommer utanför grindarna. Vi möter fler tomma ögon och mer trasiga kläder men fortfarande möter vi glädje även då!

Självklart har man en hel del bilder på näthinnan som man önskat man sluppit att ha,men jag har dom på näthinnan...

nån annan lever med dem som sin verklighet, då är det inte jag som ska klaga...

 

 

        

                                                                                       Anna

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag upplevde ungefär samma sak när jag var i Pakistan. Många familjer har ett oerhört fattigt och hårt liv men trots detta skänker de en sån glädje när man möts. Helt oförglömliga ögonblick!

Ha en skön helg!
Kramar

Svar: Dom har inget men ger massvis....! Må väl,Kram A
Jennie och Anna

2014-02-07 @ 11:48:23
URL: http://helenassota.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0