Varenda liv är värt att kämpa för!

 

Jag tittar inte på TV längre...Jag väljer bort den tiden till förmån för annat. Jag har således inte heller sett programmet

"En resa för Livet". Trots att jag vet vad det har handlat om så har jag ändå valt att inte se på det för att jag tycker att det alltför ofta fokuseras på fel saker när man visar om hur fattiga människor har det... Vi får bara se hur kändisar sitter med ett barn i famnen och gråter och jag vill inte se det.

 

Igår hamnade jag där iallafall och jag kom in i programmet just då Eagle Eye Cherry säger nåt i stil med :

Jag får ju åka hem... och dom är kvar här, det är deras vardag!

Han säger precis det som jag känner, men som vi är så ovana att få ord på... 30 sekunder tar det sen strömmar tårarna på mig. Allt kommer över en när man ser vilken skillnad dom gör för de barn och ungdomarna som dom möter. Möten som varken barnen eller artisterna någonsin kommer att lägga åt sidan och glömma.

Det sista Darin säger är att har man bara räddat en har man räddat ett helt liv! Det är så sant...

 

Självklart är det våra barn och ungdomar som hamnar på min näthinna....

Winnie, Wendy,Derrick,Norah,Kalema,Monica,Calvin,Kalifan, Ssentamu och Salimu... jag kan fortsätta hur länge som helst och bara tanken på att ingen ska kämpa för deras framtid får mig att känna ett driv som inte liknar något annat, för om inte vi kämpar för dem,vem gör det då?

 

Samtidigt som jag ser programmet så inser jag hur svårt det är för människor att förstå här hemma vad det är vi ser när vi kommer ner.... Även om vi inte möts av precis samma syner som på TV så är dom ändå lika och jag ska verkligen sluta att förvänta mig att männskor ska förstå.

Men jag ska också sluta att försvara, eller be om ursäkt, för det som vi har valt att göra.

Jag vill göra det här, för varenda liv är värt att kämpas för!

 
 
 

                                                                                Anna

 


Kommentarer
Postat av: Helenas Söta

Viktigt att tänka på att varje liv som kan räddas och förändras till det bättre är en stor insats. Kram

Svar: Ja.... egentligen räcker det ju att tänka på hur det hade känts om just det livet tillhörde nån som stod en själv nära... tänk om ingen kämpade för det då? Kram A
Jennie och Anna

2014-02-12 @ 20:35:17
URL: http://helenassota.se
Postat av: Hörni!

Så bra skrivet! Jag har följt programmet och tycker det varit bra. Gripande och fruktansvärt sorgligt, men nyttigt att se hur människor, hur barn har det.
Jag tycker du gör rätt som slutar be om ursäkt.. jag fattar inte hur någon överhuvud taget kan ha något negativt att säga om det viktiga ni gör. Kram

Svar: Jag sträckkollade resten av programmen också... makalöst bra och oerhört sorgligt samtidigt...Dom allra flesta är absolut inte negativt inställda till det vi gör,utan tvärtom!
Det är nog mest jag som alltid ställer mig i försvarsposition när jag märker att nån inte är inne på samma linje som vi. Nåt för mig att jobba på alltså :) Kram! A
Jennie och Anna

2014-02-12 @ 20:36:54
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0