-Jag vill att han ska vara nära alltid.....

Fastän man vet att saker kommer att ske och att man egentligen bara väntar på att det ska hända så blir man ändå alltid lika förvånad när det sen gör det...Det är egentligen ingen stor sak alls och skillnaden kommer inte att bli så stor mest troligt men man blir ändå lite orolig.
För första gången är vi med om att någon flyttar från Bristol som vi vet om. Barn slutar och börjar hit och dit så det är inget konstigt.. men det här är en av våra stora killar som flyttar hem...
 
Jag pratade med honom häromkvällen och när jag frågade honom varför han ska flytta så svarade han: 
-Jag har inte bott hemma på så länge så jag vill bara veta hur det känns...
Ja... vem vill inte veta hur det känns att bo hemma?
 
Igår kväll hade jag ett samtal med en annan av våra storkillar som inte var så värst nöjd över sin väns beslut att flytta.
Dom har bott ihop i större delen av sina liv och helt plötsligt ska den andre inte finnas där, det är klart att han blir ensam. Jag försöker säga att han ju kommer att bo nära och dom spelar ju ihop och att dom ändå är varandras vänner, och han vet allt det där och det är inte det som är problemet, problemet är att han inte kommer att vara nära alltid....
Man inser vidden av vänner för dem. När det inte finns nån som helt naturligt har älskat och tagit hand om dem så som varje barn borde tas om hand då har man iallafall alltid sina vänner...
 
 
 
 
                                                                                       Anna

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag kan tänka mg att det känns svårt när någon av barnen flyttar hem och lämnar ett stort tomrum efter sig.
Hoppas att er dag dag blir bra för er alla! Kram

Svar: Det måste vara jättekonstigt för dem som blir kvar på skolan... Vi vet att vi kommer att träffa honom igen men ändå blir man lite orolig därför att man vill att allt ska vara som vanligt... Kram! A
Jennie och Anna

2014-01-25 @ 11:35:29
URL: http://helenassota.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0