7 days to go!

 

1 vecka kvar sen är jag där,i mitt hjärtas land,Uganda.

Så svårt att förstå men ändå så självklart.

 

Jag känner ingen oro över att resa ensam. Fastän så många undrar hur jag vågar, eller om det verkligen inte är jättetråkigt att vara ensam.Jag är okej med att vara med mig själv.

Jag behöver det ibland och mina ensamresor är bra tillfällen för det. Jag är inte ensam i den bemärkelsen men jag är utan mitt språk och jag är hänvisad till mig själv i mina omedelbara beslut. Men det växer man av.

Iallafall så gör jag det. Jag vet vem jag är och jag vet vad jag kan.

Jag känner mig mer lugn och trygg med Jennie vid min sida, det kan jag lätt erkänna, men det betyder inte att jag inte klarar mig själv ändå. Hur nära vi än står varandra så är vi inte samma person.

Inte här hemma och inte i Uganda.

 

Jag vet att mina 2 veckor kommer att gå fort och innan jag vet ordet av så är jag hemma igen full av nya erfarenheter och full av driv att fortsätta kämpa för våra älskade ungar.

 

 

                                                                                   Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Åse

7 dagar, 1 vecka snart är du där, och jag beundrar dig som än en gång reser ensam till ett land med en annan kultur, ett annat språk och där allt är så annorlunda. Men vi är många som kommer följa med på din resa i tanken. Kram

Svar: Känns skönt att veta att jag har några med mig! Kram och Tack för det, A
Jennie och Anna

2014-03-23 @ 19:58:24
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Ekenäsliv

Otroligt modigt tycker jag iaf!!
Dax att börja packa igen nu då:)
Kram Anna

Svar: Ja nu packas det igen! Men nu börjar man ha vanan inne.... :)Hoppas du mår bättre :) Kram! A
Jennie och Anna

2014-03-23 @ 21:57:43
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Hörni!

Kommer såklart gå hur bra som helst, precis som förra gången. :)

Svar: Ja... det tror jag med :) kram A
Jennie och Anna

2014-03-24 @ 21:43:15
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0