Att blogga kräver en hel del...

Jag minns så glasklart den dagen då vi bestämde att vi skulle börja blogga.

Jag var oehört optimistisk och såg inga hinder eller svårigheter i det överhuvudtaget.

Skriva lite då och då om nåt vi gillar att göra kan ju inte vara så svårt var min tanke och folk måste ju gilla att läsa om barn som lider?

Inte en enda gång slog det mig att det är ett stort arbete bakom en blogg.

Jag förstod inte att det krävs mycket av den som skriver,både av dennes tid men också som människa.

Idag vet jag det.

Att skriva om det livet som våra barn på Bristol har fötts in i har varit allt annat än lätt.

 

Hur det är för Jennie när hon skriver kan jag inte svara på, men när jag skriver får jag gång på gång gå igenom vad jag känner. Jag måste tänka på det för annars kan jag inte skriva alls. Jag har varit tvungen att minnas mina känslor när jag har valt ut bilder som ska användas och dom känslorna är inte alltid lyckliga.

 

Många tårar har trillat under tiden då jag skrivit för att jag många gånger har känt en enorm maktlöshet inför det vi möter. Jag har varit, och jag är fortfarande rädd att vi ska misslyckas att förmedla det som händer på ett bra sätt. För misslyckas det så står vi ensamma kvar,och då har vi också lämnat 450 barn till sitt öde.

 

Klart är att dom allra flesta inte alls tycker om att läsa om barn som har det svårt.

Det är för långt borta ifrån våran verklighet och vi har inget att relatera till.

Kanske att man berörs för stunden, men sen är det lättare att glömma bort det än att agera.

Men trots det så är jag glad att vi började blogga.Vi har fått många med oss på den här vägen och jag får skriva och på så sätt bearbeta allt vi möter i vårt arbete för Bristols barn.

 
 
 
                                                                                    Anna
 
 
 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Åse

Det ni skriver det berör, det är det som gör att i alla fall jag läser och vill vara med och göra skillnad. kan man utan att ha träffats känna ett förtroende via en blogg då är det rätt. Kram

Svar: Jag har funderat på det också.. det känns som att vi redan känner dig fastän vi aldrig ens träffats! En udda känsla! Kram A
Jennie och Anna

2014-03-08 @ 20:23:15
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Det märks att det ligger mycket tankar och omtanke bakom det ni skriver. Det är det som gör er blogg så väldigt speciell. Man kommer så nära.
Det är därför som vår familj har valt att ska vi ge pengar någonstans så gör vi det till er.
TACK för att vi får vara med och hjälpa barnen på Bristol och för att vi genom era ögon får se vad vår hjälp gör.
Kram

Svar: Tack för en kommentar som vi kommer att bära med oss länge....Verkligen Tack! Kram A
Jennie och Anna

2014-03-09 @ 14:35:12
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0