Det är dags att ta tag i det nu!

Igen står vi där! Med massa saker och lite väskor..... Varför lär man sig inte?
 
Vi har bestämt oss för att inte köpa till nån övervikt av väskor, men ändå är det precis vad vi skulle behöva.
Det är en aldrig sinande ström av saker/kläder/skor som man vill ha med sig och jag tror att vi hade kunnat packa 30 väskor och ändå känna att det var för lite...
Mitt kontor börjar svämma över med saker och nu handlar det om att prioritera. Det är svårt!
Nödvändiga saker som måste med, men också "sättaguldkantpåvardagensaker" som är minst lika viktiga!
 
Felicia, dockan Nelson och Elias på Amsterdams flygplats för lite drygt ett år sedan....
 
Jag har en ledig dag från mitt jobb idag och jag borde ta tag i packningen.
Många gånger kommer det att packas om,byta plats i väskorna,vikas lite mindre,för att till slut klappas igen och hoppas på att vi håller väskvikten på ca 23 kg.Sen hoppas ännu mer på att hemmavågen väger detsamma som vågen på flygplatsen eller att personalen vid incheckningen har ett stort hjärta om det visar sig att dom inte gjorde det.....
 
 
20 dagar kvar innan jag ger mig iväg för sjätte gången i ordningen till Uganda,landet som av nån konstig anledning numera nästan känns lite som hemma....
 
 
                                                                                 Anna

Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Åh så spännande!! Ser fram emot att få läsa om din resa.
Lycka till!
Kram

Svar: Tack Anna! Det brukar alltid finnas en del att dela med sig av när vi varit iväg... Tack för att du vill läsa, och hoppas ni är lite piggare nu.Kram! A
Jennie och Anna

2014-03-10 @ 11:40:53
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: Åse

Hoppas att personalen vid check in är snälla mot dig om det skulle finnas några kilo för mycket i väskan. Tänk att snart är du på väg, så spännande förstår att du längtar. Kram Åse

Svar: Det brukar gå när dom hör vad vi ska göra... Men det är ju ingen självklarhet! Ja nu är det nära som tusan och svårt att ta in... Kram! A
Jennie och Anna

2014-03-10 @ 19:53:32
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Pia

Med ditt leende så löser du det ;) Men jag vet vissa borde inte sitta på den plats de gör, hoppas hoppas hoppas för er skull!
Det blev ju inte så många bilder då ljuset inte var det allra bästa, men jag tittar upp imorgon med usbminnet!
Sköt om dig!
Kramen

Svar: Tack för hjälpen med bilderna, du är säkert bara självkritisk.... :) Vi håller tummarna för att vågarna mäter samma så kan vem som helst sitta i incheckningen! Kram! A
Jennie och Anna

2014-03-11 @ 13:01:52
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0