Våra fina ungar

-Anna! Nu är det snart du kommer!
-Ja,nu är det nära
-Fast Jennie kommer inte väl?
-Nä...hon kan inte följa med den här gången....
-Det är okej,jag vet att hon snart är tillbaka också,vi ber för det,och jag vet att hon vill!
 
Det är inte ett av mina samtal som sett ut såhär då jag pratat med våra ungdomar det senaste.
Samtalen liknar ofta varandra och det stora i detta för mig är att jag kan se nåt som jag saknat hos dem ibland.
Dom ser framåt.
Ofta planeras det inte så mycket i Uganda om framtiden eller ens vad som ska ske samma dag därför att allt är ovisst och det mesta av sakerna sker inte iallafall av det som man bestämt. Men det känns som att våra ungar har börjat förstå att det vi säger menar vi och innan dess säger vi ingenting alls och jag kan inte låta bli och känna mig väldigt glad för det.
 
 
                                                                                Anna
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Härliga bilder på härliga ungar!! Vad härligt att känna att det finns ett imorgon hos dem.
Kramen

Svar: Världens finaste är dom... Kram! A
Jennie och Anna

2014-03-05 @ 13:59:21
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: Min plats i solen

Så mycket glädje och värme i de fina barnaögonen. Vilken tur att ni har varandra.♥

Kram Lotta

Svar: Ja... vi har verkligen haft tur... Kram! A
Jennie och Anna

2014-03-05 @ 19:53:29
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Hörni!

Härligt att de har någon att lita på. Tänk så mycket ni betyder för dem. :)

Svar: Sakta sakta hoppas vi kunna bygga upp en liten känsla hos dem att det faktiskt finns vuxna som håller vad de lovar...Kram A
Jennie och Anna

2014-03-06 @ 21:33:39
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0