Hur kan nån ens förstå?

Hur ska man någonsin kunna förklara för någon vad det är som händer inuti en när man får se och uppleva det som vi gör?

Hur ska man få någon att förstå att ens värderingar aldrig någonsin kommer att bli de samma igen för att man på riktigt är förändrad utifrån och ända in?

Ett gäng barn,ungdomar och människor som egentligen inte har någonting förändrade hela mig och jag vet ännu inte var det kommer att sluta.

Hur kan nån förstå att man faktiskt är nöjd med den förändringen som har skett och att man aldrig någonsin skulle vilja vara som man var förut, även om nån annan tycker att det var bättre innan.

 

Nu för tiden vaknar jag på riktigt upp varje morgon med en känsla av tacksamhet inom mig för att jag får vara jag.

Inte för att det är bättre än att vara nån annan men för att just jag hade turen att få vara med om det här.

 

Eddie,Sam,Anne,Lucky,Nalukomwa,Aizizi,Ssenta,Dafali,Jonah,Winnie,Wendy,Tracy,Kalema,Trevor,Trinity,Faizal och Derrick....Listan kan göras hur lång som helst av människor som får mig att känna den totala lyckan över att få vara en del av nåt väldigt väldigt stort...

 

 

                                                                                   Anna

 

 

 

                                                                                                                          


Kommentarer
Postat av: Veronica

Läser till förskollärare och har två klasskompisar som är tillbaka från Kenya när som helst. De har undervisat i deras skolor och ser verkligen fram emot att höra deras historia.

Svar: Dom kommer att ha mycket att dela med sig av.Hoppas du orkar ta dig tiden att lyssna på vad dom har att berätta, det kommer att betyda mycket för dem,glöm inte det... Kram A
Jennie och Anna

2014-05-01 @ 11:01:27
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/
Postat av: Pia

Det är just därför ni har kommit dit, för att ni kan ta till er det och göra skillnad. Det var därför det blev just ni. Ni ändrar andra i er tur! Beundrar er i massor!!
Kramar

Svar: Pia... Tack för dina värmande ord för jag vet inte vilken gång i ordningen...Tack!Kramar! A
Jennie och Anna

2014-05-01 @ 21:00:47
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: Veronica

Självklart kommer jag att ha tiden till att lyssna på det. Är super intresserad av vad de har fått uppleva :) Kram

Svar: Man uppskattar det mycket när nån lyssnar på riktigt :) Kram! A
Jennie och Anna

2014-05-02 @ 13:58:01
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0