Jag sluter mina ögon...

Jag sluter mina ögon och jag är i Uganda i samma stund.

Jag ser, och jag känner den otroliga glädjen och gemenskapen. Jag ser barnens leenden som alltid sitter där trots att dom inte är hela på insidan.

Jag känner Eddies tacksamhet för att vi faktiskt till slut fick uppfyllt den drömmen han haft så länge.

Jag sänder en tanke av tacksamhet också till alla dom andra som hjälpt till och fastän vi aldrig har träffat dem så delar vi ändå något stort,en mans högsta dröm.

Jag känner värmen från dom små barnen som kommer nära nära, och jag ser en höjd hand från en av våra ungdomar som kommer hem efter en dag på sin skola, trött och hungrig men likväl med ett leende.

 

Tårar,svullna magar, utmärglade barn med flugor i ögonen och total misär är vad de allra flesta ser framför sig när man tänker på Afrika, och trots att jag numera vet att det här finns så är det inte Afrika för mig.

Jag tycker ibland att det är synd att vi inte får se den andra delen av Afrika som också finns....

Det glada,varma och arbetsamma Afrika med människor som gör vad dom kan med tomma händer.

 

 
 

                                                                                 Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Är så glad att du har en blogg och man får ta del av allt ni gör.

Svar: Lika glada är vi att du läser den! :) A
Jennie och Anna

2014-05-11 @ 10:51:26
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: Hörni!

Vad fint du skriver.

Svar: Tack så hemskt mycket för att du tycker det...Kram A
Jennie och Anna

2014-05-11 @ 20:46:17
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0