Det tar lite tid, men det måste få göra det.

Att komma hem efter att ha varit i Uganda är inte så enkelt.Det handlar inte om att det inte är skönt att komma hem eller att man inte vill träffa sin familj utan det handlar mer om att sättet vi lever här känns ganska ytligt och jag tycker att vi är gnälliga. Allt det där lägger sig litegrann efter ett tag men man behöver lite tid för att smälta allt. Varje gång jag kommer hem så känner jag precis samma sak och denna gången är inget undantag.

Men det betyder inte att jag är skör eller inte kan prata om det eller gråter så fort nån frågar nåt, men känslan finns där inuti och den måste få vara där tills den väljer att försvinna.

 

I drygt 2 månader har jag levt ett liv som är så oändligt långt ifrån min verklighet.Jag har utmanat mig själv på alla sätt som går och jag klarade det.Saker som skrämde mig innan gör inte det längre.

Jag har sett barn dö och jag har sett barn leva.Jag har hört mitt namn ropas i en afrikansk by och när jag vänt mig om för att säga hej så har jag mötts av en klunga skitiga ungar med leenden i hela ansiktet och små ivrigt vinkande händer.Jag har ätit min mat tillsammans med möss och jag har vart på latriner med kackerlackor stora som hus.

Jag har varit sjuk i malaria utan att veta vad som egentligen kan hända för att jag inte vågade läsa om det.

Jag har mött våra barn i deras vardag och fått bli en del av den...jag tycker inte att det är så konstigt att man behöver lite tid att hitta tillbaka till sig själv igen....

 

 
 

                                                                                Anna

 


Kommentarer
Postat av: Helene

Jag som besökt östafrika, och bor med en man som bott i ett afrikanskt land i flera år, tror att jag förstår dig och dina tankar om vad som är viktigt ganska väl. Det tar ett tag innan man får ihop de olika verkligheterna i två så olika kulturer. Önskar dig bästa lyckan privat och med Bristol Academy!

Svar: Det är inte lätt att alls att få ihop dem,men jag hoppas att jag med tiden ska få det. Tack för dina ord, Anna
Jennie och Anna

2014-11-02 @ 09:57:35
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0