Har man inte jobb så skaffar man sig!

Alltsom oftast så säger folk till mig och Jennie att vi är fantastiska för det arbetet vi gör,att våra hjärta är stora och att dom beundrar oss och önskar att dom själva kunde göra nåt sånt som vi gör.
Vi blir såklart jätteglada av att höra det även om det är lite svårt att ta till sig.
Att vi är smarta säger ingen så ofta och idag är jag benägen att hålla med!
 
 
Julklapparna till våra barn gick ju iväg igår och idag får vi besked om att en av lådorna är kvarhållen i Göteborg och den kommer inte att skickas....den innehåller nämligen brandfarligt gods...
Saker som absolut inte får skickas är sådant som tex sprit och nagellack. Här kommer smartheten in...
Jag och Jennie har rekommenderat våra familjevänner att köpa just nagellack till töserna för dom tycker det är så roligt!
Inte tusan visste vi att man inte får skicka det med DHL!
 
Dom meddelar att dom måste öppna alla paketen i just den lådan vilket vi såklart inte kan tillåta känner vi för att vi då inte vet att det blir rätt igen. Snabbt som tusan får jag slänga mig i bilen (Jennie var tvungen att jobba) och köra upp till DHL kontoret i Göteborg.Väl där säger dom att om jag vill kan dom scanna paketen 1 och 1 så jag slipper slå om alla. Jag tackar såklart ödmjukast för det och det slutar med att endast 6 paket behöver öppnas och och sedan slås om.
Dessvärre vet vi att det finns nagellack i en annan låda också som verkar ha sluppit igenom kamerorna så nu håller vi alla tummar vi har att den lådan går igenom alla tullar som är kvar... åka till Leipzig eller nåt för
att slå om paket har vi inte tid med nu! Vi ska ju föreläsa på fredag!
 
 
Så...sysselsatta håller vi oss i alla fall och skrattar åt det gör vi säkert också sen när alla lådorna är framme....!
Håll en tumme,en tå eller be en bön om att lådorna snart är på plats hos Eddie! Vi behöver det!
 
 
                                                             Lite såhär känns det just nu.....
 
 
                                                                             Anna
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Haha, underbara ni :) Det klart att du åker till Göteborg. Ni är bara för goa :-* Tycker visst att ni är smarta, supersmarta!!!
Kramar

Svar: Klantar man sig får man ju lösa det! :D Tack för att du tycker vi är smarta,det värmer! Kram!
Jennie och Anna

2014-11-26 @ 18:56:58
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0