Säg hej!

Om man är i Uganda så länge som jag var och dessutom både åker boda-boda,äter med händerna,får en jigga i foten och säger ord på Luganda då måste man få ett afrikanskt namn!

Det konstaterade Eddies fru som går under namnet Mama Big.

Spännande tänkte jag undra var det kan bli...?

Ett par dagar senare sa hon att hon tänkte adoptera mig och därför skulle namnet bli från hennes stam och jag fick namnet Naiga.

Fint tyckte alla, och jag med såklart, men när Sam hörde det så var han inte helt hundraprocentigt nöjd...

 

Jag har byxor med häng i grenen...Sam skrattar alltid lite försiktigt när jag tar på dem,han tycker inte att dom är jättefina...

Ordet byxor kan heta lite olika på luganda,men ett av orden är Mawale.

Så när Sam hörde namet Naiga så la han till Mawale också...Så Naiga Mawale!

 

Sen kom han också på att har jag Mama Bigs stamnamn så är det inte mer än rätt att jag får hans familjenamn så...

Säg hej till Naiga Mawale Ssentesa! Det är jag det! :)

 
 
 Byxorna som gav mig mitt namn!
 
Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken ära, tror bestämt att dom vill att du skall stanna där föralltid. Ditt nya namn är väldigt fint

Svar: En superära! :) Jag gillar namnet, vem vill inte heta byxor liksom....:) A
Jennie och Anna

2014-11-17 @ 20:29:55
Postat av: Annster

Tjusigt namn :)

Svar: Eller hur? :)
Jennie och Anna

2014-11-18 @ 03:08:26
URL: http://annster.se
Postat av: Malin

Vad gulligt av dom!!! :)
Du passade i namnen tycker jag ♡
Men måste hålla med Sam om byxorna, hihihi

Svar: Jättegulligt! :)Sam har fel....och du med! Jättesnygga byxor ju! :D
Jennie och Anna

2014-11-18 @ 08:13:01
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0