Brassband,bett och finbesök!

Så har det då snart gått ytterligare en vecka för mig här i Uganda och jag är snart inne på den femte i ordningen.
Jag har på riktigt aldrig varit med om att tid kan gå så vansinnigt snabbt som den gör här! Jag hinner verkligen inte med. Jag skulle säga att jag varit borta en vecka om jag inte visste...helt galet!
 
 
Igår var jag iväg med bandet på en talanggala i en by som heter Bombo.Där fick jag verkligen se att Bristols brassband är unika.Dom har ett sätt att spela som inte liknar nåt annat och jag har lärt mig att höra skillnaden på hur musik kan låta när människor verkligen känner musiken i jämförelse med dem som spelar för pengar,det är milsvid skillnad! Och igår var jag stolt långt ut i fingerspetsarna att kunna säga att just jag var i sällskap med det där brassbandet!
 
 
Jag går på en liten kur antibiotika efter ett insektsbett i min ena arm...den svullnade upp kraftigt och domnade bort.
Men jag fick nån dundermedicin igårkväll och sen gick det ett par timmar och jag fick känslen tillbaka och svullnaden la sig. Idag är jag mest trött, men jag mår bra. Idag blir det därför en dag i stillhet på hotellet för min del,tråkigt men väldigt välbehövligt!
 
 
Idag är det också bara en vecka kvar tills vi får köra till Entebbe och plocka upp Jennie och alla dom andra!
Det känns helt galet och barnen pratar mycket om att dom ska komma!
Jag är just nu bara Anna för dem,precis som jag önskade, men nu ska vi få besök på riktigt!
Dom vet att den veckan kommer att bli den bästa på hela året <3!
 
 
 
                                                                           Anna
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mona W

Låter inget vidare med bett 😁. Vad bra att du vilar dig. Det måste vara intensivt i allt det underbara som händer runt dig i Uganda. Kul att se dig i torsdags 😉. Vilket gott gäng som kommer ner till dig ❤️ .
Va rädd om dig! Kramar från Mona

2014-09-28 @ 16:20:48
Postat av: Anna-Bokcaféet i byn

Hej Anna!
Så kul att få ta del av dina iakttagelser och upplevelser! Konstigt det där med hur tiden kan upplevas sväva ibland och andra gånger snigla sig fram. Ett gott tecken på att du är på rätt ställe!
Så spännande att de andra snart anländer!
Låter som du fått en riktig dunderkur Anna!
Kramar från Skåne!
/Anna

2014-09-28 @ 20:02:09
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0