Vi har mycket att lära...

Jag fick ett meddelande av min mamma igårkväll att slå på ettan på Tvn och det första jag ser är afrikanska barn.
Miljön ser ut precis som om de befinner sig i Uganda.Dom är också ganska så lika ugandier så jag förstår att det i alla fall måste vara i närheten.Och det filmades i Ruwanda.Grannland till Uganda.
Tyvärr så ser jag meddelandet för sent så jag hinner bara se ett par minuter av programmet men jag ser detsamma som vi möter varje gång då vi kommer ner till Uganda,lycka och en gränslös kärlek trots att dom saknar allt egentligen.
 
 
Lycka ser man i ögonen.Vi ser massvis med människor där ögonen är helt tomma,det finns ingenting i dem och det enda man vill är att det ska tändas.Men hos andra,också dom massvis så finns det en glöd i ögonen som smittar av sig fullständigt...Man skulle kunna dansa naken under stjärnorna om dom bad om det bara för att få bibehålla det man ser.
Jag är så otroligt tacksam att vi har fått se den delen av afrika också,inte bara det eländigt fattiga med gråtande människor som inte gör nåt för där finns så mycket mer,och så mycket som vi har att lära utav dem.
 
 
 
 
Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Det måste vara helt fantastiskt att få ta del utav deras lycka. Att få se att riktig lycka inte kommer ifrån materiella ting, utan ifrån oss och andra, genom hur vi umgås och tar hand om varandra.

Underbara bilder ni bjöd på <3

Låg och tänkte en stund i går då det pratades mycket om tappa tänder och lösa tänder på mitt jobb. Hur ser barnen det på att tappa sina mjölk tänder i Uganda??? Är det samma spänning och stolthet som här? Va kanske lite off the topic, men jag kan inte sluta att fundera på om alla världens barn ser det på samma sett.

Kramar!!!

Svar: Det är helt fantastiskt! <3
Jag minns att jag pratatade med Sam om det med tänderna för nåt år sedan och jag har för mig att han berättade att dom,precis som vi,la tanden nånstans och då fick en peng... :)

Kram! A
Jennie och Anna

2015-08-22 @ 13:55:34
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0