Att älska handlar inte om att välja.

Att älska handlar ju inte om att välja.Det händer ju bara.Vi valde aldrig Uganda och människorna på Bristol.

Eddie valde inte heller oss.Men vi fann varandra.Jag har tusen gånger önskat att det här aldrig hänt men jag har tusen gånger mer tackat för att det har gjort det.

 

Jennie och jag hade turen att att i våra liv på riktigt få vara med och förändra livet för en del av världens människor,hur kan man inte vara tacksam för det? Vi är inte ensamma i det arbetet för vi har fått många med oss på vägen men jag tror inte att nån på riktigt förstår den resan vi har varit med om från starten. Vi har levt med det här under en lång tid nu och jag skulle ljuga om jag säger att det inte påverkar det vanliga livet,för det gör det.Ingen normalt funtad människa kan gå igenom det vi har gjort utan att förändras. Det är svårt att förklara vad det är men det finns bara en känsla i kroppen om att man inte längre är den man var.

I mitt fall inte på ett dåligt sätt därför att jag är glad för den jag har blivit...

 

Jag skulle med lätthet kunna tillbringa en tid i Uganda för att på riktigt lära mig vad livet går ut på.

Att rikedomar inte handlar om antalet saker du äger,hur stort eller fint du bor eller hur mycket pengar du har på banken.

Att vara rik handlar om nåt helt annat.

Jag känner mig rikare än någonsin tack vare ett gäng människor i det lilla lilla landet Uganda.

Vi har allt en människa kan be om,dom har inget men ändå hittade vi varandra i världen.

Hur stort är inte det egentligen?

 

 
 
Anna

 


 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0