Det blir sällan rätt faktiskt...

Alltså Uganda....Jag vet inte...dom är lite annorlunda där, dom vill alltid väl men det blir liksom nästan alltid nån miss i kommunikationen.
 
Jag tror faktiskt nästan aldrig att under våra besök där att vi lyckats få in all mat rätt som vi beställt på hotellets restaurang tillexempel.Det är alltid nåt som är slut,nåt som dom inte fått med,nåt som dom missuppfattat eller nåt annat.
Det är ju inte så att man blir arg direkt för vi vet ju redan från början att det kommer att ske så det är liksom ingen idé att hetsa upp sig för det.Men nu senast så missade dom hela frukostbeställning till 3 av oss och då hade vi redan väntat en timme och hann inte vänta mer,då kan jag erkänna att det kändes lite irriterat i magen ett par minuter eller så.
 
En kväll kom vi hem sent jag och Sam och jag var inte särskilt hungrig mest bara sugen på grönsaker.
Så jag beställde tomater,rödlök och avokado,jättegott med allt solmoget och precis vad jag ville ha.
45 minuter senare kom vår mat. Sam fick lever istället för den beställda kyckligen och jag fick råa morotsslantar med rödlök för det andra var slut....Till saken hör att jag är allergisk mot råa morötter och kan inte äta det....lyckad kvällsmat.
Det är svårt att säga ifrån också för att skickar vi tillbaka maten så får servitrisen betala den med sin lön och det vill man ju gärna inte bära på sitt samvete,så då äter man hellre popcorn till kvällsmat.
Ett annat år gick Jennie och Elias ner för att bara beställa lite dricka till oss....25 drickor fick vi...till 6 personer...Det är oklart vem som bar skulden till det misstaget men jag tror inte det var Jennie och Elias iallafall,och vi var inte törstiga mer den kvällen heller....
 
Nu senast var där ny personal i restaurangen som vi inte sett tidigare,en av kvinnorna var mycket bra! Hon ville att vi skulle beställa frukosten kvällen innan så allt skulle vara klart när vi kom ner på morgonen,det funkade sällan fullt ut men hon hade en vilja att lyckas! Var hon inte där funkade typ inget!
En kväll som vi hade födelsedagsmiddag på hotellet så bjöd dom på förrätt,vi visste inget och blev naturligtvis glada för det,en fin gest helt enkelt och lite ovanligt att ingen vill ha betalt i Uganda.
 
Förstår nu om ni blir grymt avundsjuka på den här rätten...snitsen på upplägget är grymt! :)
 
 
Vackrare blir det inte....och gott var det och nu har vi bjudit på ett mattips inför lördagkvällen,varsågoda!
 
Anna
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0