Skitiga barn fulla med kärlek

Dryga 2 veckor utan att blogga, det har då aldrig hänt! Men jag tog en paus från allt och det var ganska skönt på nåt vis, men nu ska det bli ska det bli roligt att komma igång igen och låta Jennie slippa tänka så mycket!
 
 
Varje gång man kommer till Uganda så händer det alltid nya saker...Man ser saker på ett annat vis ju mer man lär sig och man accepteras och bemöts på ett annorlunda sätt ju mer man lär sig av landets sätt att vara.Det är lärorikt helt enkelt och att resa ensam förstärker dom intrycken för man har bara sig själv att lita på. Sin egen magkänsla av vad som är rätt och fel och sitt eget sätt att hantera allt som sker.
 
 
Den här gången har jag varit på semester i Uganda och jag valde att inte vara på skolan varje dag.
Jag valde att sova tills jag vaknade och jag valde att göra det som föll bäst in för stunden. En dag innebar det att stanna på hotellet och läsa en hel dag, några andra dagar innebar det att följa med Sam när han jobbade.
Skönt och precis vad jag behövde.
Att röra mig ute bland bara svarta människor innebär oavsett vad alltid väldigt mycket uppmärksamhet,vilket jag ibland upplever lite jobbigt, men när jag har turen att få hänga med barn,då glömmer man det!
Skitiga barn i slummen ger energi dom också,tro mig!
 
 
 
 
                                                                                 Anna

Kommentarer
Postat av: Dylan

Uganda låter som en jättehäftig upplevelse! :)

Svar: Uganda är en upplevelse frå början till slut och mer och mer för varje gång man kommer dit! :) A
Jennie och Anna

2015-02-16 @ 12:09:20
URL: http://DylanJosefine.se
Postat av: Sabina

Vilka härliga bilder, du är verkligen en inspirationskälla!

Svar: Tack så mycket för att du tycker det :) A
Jennie och Anna

2015-02-16 @ 16:29:35
URL: http://https://minegensite.wordpress.com/
Postat av: Mona W

Vilka underbara bilder! Välkommen hem förresten 😊.

Svar: Tack! Och Tack! Kram A
Jennie och Anna

2015-02-17 @ 06:54:43
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0