Nilens Källa

En dag bestämde vi oss för att åka till Jinja och hälsa på Sam´s farbror Ben.Det tar ca 3 timmar med väntan och trafik från Kampala så det klarar man på en dag. Vi startade hyfsat tidigt och kom fram till Jinja utan missöden.

 

Vi mötte Ben och vi satte oss ner och pratade och vi åt kycklingfyllda Chapats som kan ha varit det godaste jag har ätit nånsin i Uganda.Jag drömmer om dem än!

 

Vi åkte hem till Ben och fick träffa 2 av hans barn som bor hemma de andra 4 bor hos släktingar...

Efter att vi ätit lite till där så frågade Sam om jag ville se nåt som kallas The source of River Nile.

Jag var väl inte helt sugen men jag visste att även Sam ville se det för han hade bara hört talas om det men aldrig varit där,och jag vill att Sam ska uppleva saker så jag sa ja.

 

Och hjälp vilken tur att vi gjorde det, för det var så vackert! Starten på Nilen....Jag har aldrig sett så storslagen natur och det spelar ingen roll hur mycket bilder jag än visar för dom gör det ändå inte rättvist.

Men i efterhand är jag jätteglad att vi åkte dit,det var verkligen en upplevelse!

Samt världens mest diskriminerande prislista! Hahhha! Hade Sverige gått med på detta tro?
Kolla skillnaden mellan att vara Ugandier eller övrig världsmedlem! Inga dyra priser men stor skillnad!
 
 
 
Anna
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Helene

Så vackert! Önskar att jag får möjlighet att resa dit.
Upplägget på prislistan är vanligt i Kenya också, där skiljer man på medborgare, "residents" (utländska bofasta personer) och turister. Jag köper det eftersom en minimilön i Kenya är ca 600kr/månad.

Svar: Skulle du få chansen så åk dit :) Jag tycker också att det är okej,det gör mig inget alls,men jag undrar om det hade funkat i Sverige? :) A
Jennie och Anna

2015-01-02 @ 16:35:21
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Hehehe!!! Ja de vet då hur man ska känna pengar ;)

Men vilken upplevelse det måste ha varit. Nilen ser man inte varje dag, särskilt inte själva starten på den. Husen längs vattnet är ju helt underbara. Men va skoj att Sam och du fick uppleva det tillsammans :)

Svar: Dom vet precis hur dom ska göra! :)Det är alltid kul att göra något med någon som gör det för första gången tycker jag :)
Husen var toaletter och var alldeles fantastiska! Kram A
Jennie och Anna

2015-01-03 @ 11:01:00
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Nya äventyr förgyller tillvaron, särskilt när man får uppleva det tillsammans med någon.
Nej men var det toaletter? Va praktist :) Underbara var de iallafall.

Kram!!!

Svar: Praktiskt eller hemskt äckligt när man inser var det tar vägen....Hahha! Kram A :)
Jennie och Anna

2015-01-06 @ 21:30:27
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Hehehehe!!! Hade inte ens tänkt på det :P
Men sant ja.
Kram!!!

2015-01-10 @ 15:12:51
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0