Dom somnar som ingenting...

Jag rörde mig ganska mycket utanför skolan nu senast jag var nere.Det passade mig bra just den här gången för att jag behövde den tiden att bara vara. Att bara vara innebär inte för mig som vit i Uganda att jag få vara ifred för det funkar inte.Överallt dit man kommer så syns man och man får uppmärksamhet...Ibland tycker jag att det är jättejobbigt och då försöker jag gå undan och tittar på håll,men när det handlar om barns nyfikenhet då vill man ju möta också den nyfikenheten på ett bra sätt även om det inte är Bristolbarn vi pratar om.Barn är ändå alltid barn även om dom är skitiga och bor i slummen.

 

Att Bristolbarnen somnar i famnen på oss är vi vana vid,vid det här laget men vad som slog mig nu när jag var runt var att överallt dit jag kom och jag lyfte upp ett barn i famnen så rörde det sig bara om minuter innan barnet sov.

Mysigt såklart...men ändå lite skrämmande att dom gör det i famnen på vem som helst....

 

 
 
 
 

                                                                                        Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är kanske inte vem som helst? De känner sig trygga i din energi.

Svar: Så har jag faktiskt inte tänkt på det.../Anna
Jennie och Anna

2015-03-26 @ 21:24:22
Postat av: Uffe

Vem vill inte krama dig och somna i din famn? :)
Det är nog inte så skrämmande, de somnar nog inte så lätt hos vem som helst.

Svar: Tack så jättemycket...Kram Anna
Jennie och Anna

2015-03-27 @ 08:28:28
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0