Jag blev en Westerberg igen

När vårt liv vändes uppoch ner för 3 månader sedan nu så var det vissa saker som bara slog till i huvudet på mig nästan omedelbart.Saker som jag visste att jag måste göra.... Det ena var att jag måste ner till Uganda och hämta lite krafter för att ta mig igenom allt.Jag åkte och även om jag ännu inte är igenom fullt ut så har jag i alla fall kommit en liten bit på väg.

 

Det andra var att jag måste ha tillbaka mitt eget efternamn...En sån urlöjlig tanke egentligen men för mig ligger det så mycket känslor bakom det beslutet. Jag föddes som en Westerberg och min känsla blev med en gång att jag måste ha det namnet igen.Jag vet inte varför men helt plötsligt kändes det som att hela min identitet fanns just där....Om det verkligen är så vet jag förstås inte men nu är det iallafall det jag heter.

 

Anna Westerberg....Såklart samma Anna som innan,fast ändå inte helt.

 

 
                                                                                      Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Ewa J Sundberg

Åhh Anna, jag vet inte vad som hände men har ju förstått att det var stort och gjorde väldigt ont och det känns så gott att nu förstå att du tar tillbaks din kraft och ditt namn och den som är DU..håller mycket av dig och önskar dig allt underbart <3
Ewa

Svar: Det ä stort och det gör ont att skiljas, men klarar sig det gör man alltid på nåt konstigt sätt. Jag är jag. Kram och Tack! Anna
Jennie och Anna

2015-03-20 @ 19:02:23
URL: http://www.arteva.se
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Jag vet precis vad du pratar om. Att ta tillbaka mitt eget efternamn var det första jag gjorde efter min skilsmässa.
Att jag sedan dess gift om mig och bytt namn igen är ju en annan sak...

Svar: Jag vet inte varför det känns så viktigt, men det gör det...Kram! A
Jennie och Anna

2015-03-20 @ 21:11:58
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0