Inga problem! Vi gör det!

Då båda mina senaste resor ner till Uganda har varit hastigt påkomna så har vi inte hunnit få ihop pengar till att ha en stor fest för barnen.Lite tråkigt men inte mycket att göra åt. Vi har istället valt att servera en måltid med ris och kött och sen frukt efter det. Barnen är väldigt nöjda iallafall!
I normala fall så lagar Eddies fru Mama Big maten men eftersom det är lov nu så är inte hon där.... Inga problem tyckte Sam! Vi fixar det! Sagt och gjort. Sam,jag och några av det äldre barnen satte igång att göra köttgryta och ris och några andra skar frukt för glatta livet. Gott blev det! Jag trodde i ärlighetens namn inte att Sam skulle fixa maten till typ 80 personer men det gjorde han. Vi hade några jätteroliga timmar och att jag var med och lagade mat på riktigt tyckte barnen var väldigt roligt!
 
 
Vill du ha sockerrör undrar Isaac? :)
 
Anna
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0