Grattis Mamma <3

Idag fyller den människan år som är en av de människorna i världen som betyder mest för mig,min mamma.
Jag förstod aldrig storheten i hennes arbete med oss barn innan den dagen då jag själv blev mamma,men det är kanske så det är,man förstår inte riktigt innan man är där själv.Men då förstod jag och jag är så evinnerligt tacksam att det blev just hon som blev min mamma och sedan mormor till mina barn.Vi är idag en sammansvetsad enhet som står väldigt stadigt var och en för sig men som tycker om att vara tillsammans,vi har väldigt roligt helt enkelt.
 
Mamma har stöttat vårt arbete med Bristol från början egentligen,fast lite vid sidan som alla andra.Hon har lyssnat när jag velat berätta och hon har tagit mina tårar när jag varit frustrerad över något.Hon har ställt frågor och verkligen försökt förstå vad allt handlat om.Och hon gjorde det till en viss del,betydligt mer än många andra men inte helt ut,för det är samma sak där,man gör inte det innan man själv är där.
 
 
Förra året var det dags kände hon...nu ville hon också dit.Dit där hon vet att mitt hjärta är för att hon på riktigt skulle förstå vad som händer.Jag var ju redan på plats förra året när Jennie kom ner med alla dom andra och jag kan känna känslan när jag såg dem komma på flygplatsen efter 6 långa veckor...och hur stor man än är så är alltid mamma,mamma.Det är tryggt.Tryggheten är också den anledningen att det alltid är min mamma som lämnar mig på flygplatsen när jag reser ner till Uganda.Jag vill se hennes lugn när jag åker upp i rulltrappan och jag vill se hennes hand i en sista vinkning när jag går igenom den första kontrollen.
 
 
Nu är det dags igen för precis som jag visste så blev hon fast.Alla svarta ansikten som hon såg i en massa dom första dagarna växte fram till människor.Människor som tog sig rakt in i hjärtat på henne.
Idag vet jag att hon är beredd att göra nästan precis vad som helst för dem hon också.
Jag vet att hon slogs av hur hemma vi kändes där jag och Jennie,hon hade inte väntat sig det riktigt.Hon förstod att allt inte handlar om pengar och att bygga, utan det handlar om relationer och om människor som kommit att bli en del av vårt liv.
Hon såg allt det där och hon förstod det utan att jag behövde säga det.
 
 
                                                  Så mamma...Grattis på födelsedagen,dig älskar jag!
 
 
Förra året kom dom ner till Uganda på mammas födelsedag.Vi tog emot dem med en jättetårta!
 
 
Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MonaW

Grattis från oss i Månagärde också.

Svar: Tack så mycket hälsar mamma 😀!
Kram A
Jennie och Anna

2015-10-05 @ 17:49:48
Postat av: Anonym

Grattis Christina från oss i Mellbystrand!!!

Svar: Tack säger hon! ❤️ kram A
Jennie och Anna

2015-10-05 @ 22:25:42
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0