Tur!

Idag kl 16 är det dags.Musikalen i Varbergs kyrka där kollekten kommer att tas upp till våra älskade ungar i Uganda.
Summan såklart högt oviss men det spelar liksom mindre roll,för vi har allaredan blivit sedda,dom har velat göra nåt för oss och för våra barn.Bara det i sig är en vinst.
Jag och Jennie ska fram och säga några ord i kyrkan och jag som fullständigt avskyr att prata inför folk kan känna illamåendet skölja över mig redan nu....
 
Men egentligen förstår jag inte varför jag tycker det är så hemskt.Det vi vill säga behöver vi inga papper för det finns så fastetsat i hjärtat redan...och dessutom har jag en radiokändis bredvid mig i Jennie och hon är inte så blygsam...I alla fall var hon inte det igår när hon charmade brallorna av programledaren i radio P4s Tur på Hjul!
Jennie gjorde sin sista dag på Korv me mos igår och tydligen så lyssnar dom på just det radioprogrammet på fredagar (Jennie gillar det verkligen.)
Iallafall så bestämde sig Jennie och hennes kollegor för att ringa in till programmet för att tävla mitt i morgonbestyren,vilket bara det är en bedrift,och så kommer Jennie fram och blir utvald och får svara på frågor och tävla i direktsändning!
 
Jag satt på riktigt hemma i soffan och tjöt fullständigt av skratt efter att Jennie skickat ett sms om att sätta på radion!
Men hon gjorde det jättebra och tillsammans med Eva och Helena så kammade dom hem storslam i form av en trisslott,en cdskiva och 3 biljetter till Sibbarpsrevyn! Heja er!
 
 
Så.... vad har jag att vara nervös för egentligen?
Jag bollar väl bara över det som ska sägas till Jennie så löser sig allt!
 
 
 
Anna
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0