Nästa gång ska jag tänka till före...

Hur dåligt Sverige än är på vissa saker så ligger vi ändå så otroligt långt fram i världen på att ta hand om våra människor.
En del faller igenom nätet,jag är medveten om det men dom allra flesta är helt trygga i att leva här.
 
I Uganda ser det verkligen annorlunda ut...där finns ingen som jobbar för det fattiga folket,alla ser bara till sig själva.
Här har du 3 månaders uppsägningstid på en lägenhet,där kan du bli utkastad för att du klagar på att strömmen är borta som du faktiskt betalat för.När det sen visar sig att det är landherren som tagit pengarna till sig själv istället för att se till att hyresgästerna har ström,då kan man betala polisen en liten summa pengar så gör och säger dom precis vad du vill och den lilla människan blir helt utan rättigheter.
Är du då utan en familj så kan ditt liv vara slut i just det ögonblicket.
I Uganda måste du betala en deposition på 4 månadshyror och hur många har det? 
 
Så jag hoppas att nästa gång jag tänker klaga på nåt att jag ska tänka efter en gång till innan jag gör det.Vi har det trots allt bättre än vad vi själva förstår.
 
 
 
 
Anna
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0