Alla är samma.

Från ingenstans slår det mig så otroligt starkt och jag blir så ledsen.Vem har bestämt att inte alla människor är lika mycket värda? Vem har rätt att ta det beslutet och hur kan vi inte vara mer upplysta nu när vi närmar oss år 2017?
Hur kan vi ens behöva diskutera det?Borde det inte vara en självklarhet?
Jag försöker förstå men hur mycket jag än tänker på det så kan jag inte det och jag vill nog inte förstå det heller egentligen för då skulle det kännas som att jag tycker att det är okej och det gör jag inte.
 
I mitt liv har alltid annorlunda funnits med i form av en storebror med Down syndrom.
Skulle han vara mindre värd än mig? Aldrig.
Skulle jag vara mindre värd än honom? Aldrig det heller.
Annorlunda fortsätter att följa med mig i livet på mitt jobb som personlig assistent.Han är också annorlunda men det beror ju på vem man jämför med,eller hur?
Det fortsätter med fattiga människor med annorlunda hudfärg och andra förutsättningar än dem jag har fått men inte är jag bättre än dem på ett endaste vis i världen för det och dom är inte heller bättre än mig.
 
Vi är alla människor och vi har samma värde,varför är det så svårt att förstå?
 
Han och jag.Olika men ändå lika värda,och lika stolta över att få vara på bild med varandra.
Jag har levt mitt liv i ljuset,han som undanstoppad och gömd.
Vem bestämde att jag hade rätt att få synas men inte han?
 
Anna
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0