Det skulle nog bli en bättre värld då...

Fastän vi alla gör samma resa varje gång vi åker till Uganda och fastän vi befinner oss på samma ställen och ser samma saker så upplever och ser vi allting så otroligt olika ändå.Det märker man när man ser hur olika våra kameror jobbar och hur olika saker vi har tagit bilder på.
När man som jag gör tittar på våra bilder varje dag för att använda till bloggen så är det väldigt roligt att få ta del av de andras bilder också.Bakom de bilderna jag har tagit finns alltid min egen känsla och tanke av det specifika tillfället,när jag ser de andras så har jag inte deras känsla men jag kan skapa min egen utifrån deras bild som med största sannolikhet inte alls var och är samma som den dom hade.
 
Vi ser det vackra i olika människor,miljöer och händelser,vi ser även det hemska i det samma.
Vi känner olika för att vi är olika.
Men det är väldigt intressant att få se världen ur nån annans vinkel,det borde vi alla prova på,kanske hade vi fått en bättre plats att leva på då.
 
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0