28 maj 2016....

...och på dagen exakt 8 år sedan vi gav oss iväg till Uganda för allra första gången! Nu sitter vi här 8 år senare med en stor fin skola och hur många resor som helst i bagaget. Allt har varit en bergochdalbana av rang.
Vi har också skrivit 1721 inlägg och är inne på det femte året av bloggen,ibland undrar man vad man håller på med.
Den finns alltid i tanken och det man skapar ett behov av att just få skriva och man vill inte glömma bort den eller lägga den åt sidan. Jag tror att alla som själva bloggar kanske förstår vad jag pratar om.
I mitt fall blev det nog lite som ett substitut för den där boken jag alltid drömt om att skriva men som jag inte vet hur jag ska få till för att jag inte känner den inuti mig helt och fullt.Det blev också ett sätt,bättre än nåt annat att bearbeta allt som vi upplever under våra resor och i vårt arbete i Uganda.Jag behöver inte stoppa undan allt för att människor inte orkar höra för hit kommer man bara och läser om man vill.
 
 
Men det är klart att jag tänker på vilka vi hade varit jag och Jennie utan arbetet i Uganda,utan bloggen och utan de människorna som kommit att betyda så mycket för oss.
Vad hade vi gjort med all den tid vi haft då?Hur hade vi varit som människor?Jag vet att allt det har har påverkat oss väldigt mycket men jag tror inte att det gjort oss till sämre människor utan snarare bättre.
Jag vill iallafall tro det. Men 8 år.....vart har de åren tagit vägen?
 
 
 

Anna
 
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0