Ibland är världen inte så stor

Igår var jag på stan en sväng med min dotter och mitt lilla barnbarn...På väg ut från Gallerian så blev vi stannade av en kvinna med barnvagn med orden Hej! Jag har läst er blogg,vilket jobb ni gör!
Glad blir man när folk ger sig tillkänna sådär om att dom läser och i det här fallet var det ännu roligare eftersom det visade sig att tjejen i fråga faktiskt varit i Uganda och dessutom träffat Eddie!
Jag minns inte namnet nu...men kanske Emily....( förlåt om du läser....!) hon var nere 2008 när en av lärarna vi reste med då var nere och rekade inför resan med alla barnen.
Hon gjorde ett arbete på nåt vis så hon visste vad det handlade om :) 
Läst hade hon gjort den senaste veckan sa hon sedan hon hittat bloggen och tyckte det var roligt såklart att det faktiskt levde kvar utan att hon vetat om det.
 
 
Men så är det i vår by och i vår stad....många är det som inte vet vad vi sysslar med Jennie och jag fastän så många år har gått nu.Att jobba i det tysta var på många sätt lättare än att jobba som vi gör nu,på andra sätt är det väldigt mycket lättare att försöka synas för på det viset kan vi få den hjälpen till barnen på Bristol som vi så väl behöver.
Vi har 400 barn som inte på långa vägar lever det livet som dom förtjänar och den tanken lever vi med varje dag.
Vi måste göra nåt.Vi måste.
 
 
 
 
Anna

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Anna!
Det var bra gjort att komma ihåg mitt namn, jag minns inte att jag ens presenterade mig ordentligt ;) Jag blev så glad när jag såg dig på stan, jag hade ändå tänkt att skicka ett mail till dig efter att jag uppdaterat mig på allt som hänt under dessa år.

Mitt besök i Uganda och hos barnen på Bristol är ett mycket speciellt minne. Det var bara en tillfällighet att jag var där samtidigt som Agneta men jag var väldig glad att jag träffade henne några dagar. Jag var i Uganda i tre veckor, bodde på ett hotel i Kampala och åkte boda boda till skolan, helt galet annorlunda!! Jag känner igen både barn och vuxna från de kort som du lagt ut från er första resa. Så kul att se kort på Eddie och hans fina familj också :)

Bättre sent än aldrig att upptäcka vilket fantastiskt arbete ni gör för barnen!

Emelie









Svar: Att vara där är speciellt...man glömmer aldrig.Du presenterade dig men jag trodde inte att jag mindes,men det gjorde jag tydligen ändå :)
Kul att springa på nån som nånstans också har en knytning till våra ungar <3
Ha en fin dag! A
Jennie och Anna

2016-10-26 @ 23:07:33
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0