Du är annorlunda...

Du är annorlunda än andra vita.Jag har aldrig träffat nån vit människa som är som du... Orden kommer från en föredetta Bristolelev som sedan länge är vuxen.Jag säger att det inte handlar om min hudfärg utan hur vi är inuti.
Alla vita är inte si eller så,lika lite som att alla svarta är likadana.Han håller inte med för att i hans värld har han bara mött samma sorts vita människor och då tror han att det är så.
Jag dömer honom inte för att han tycker så för upplevelse av vita människor är hans och då kan jag inte säga att den är fel....men kan jag få han att ändra på sitt sätt att tänka så att han förstår att färgen absolut är helt betydelselös så är ingen gladare än jag....
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0