Om man kisar blir det Marrakesh.....?

Idag för 2 år sedan gjorde jag en av de galnaste sakerna hitills i mitt liv.... med 1 dags varsel så åkte jag till Uganda.Vi hade precis fått nej på de visumen vi sökt för Eddie och Sam att komma hit till oss och känslan av förtvivlan var intensiv både där och här. Så jag sov på det en natt sen beställde jag biljetter och åkte dan därpå.
Det var ett och annat ögonbryn som höjdes på och jag var tämligen förvånad över mig själv också om jag ska vara ärlig....men jag gjorde det.
 
I övrigt så är barnen på lov nu och vi ska försöka få lite saker gjorda,Inget direkt stort eftersom vi laddar för storbygge här framöver men vi ska dels köpa lite grödor så vi kan odla lite på marken för att förhoppningsvis kunna skörda längre fram.
Sen har ett par porslinsinsatser på killarnas latriner gått sönder så inte de kan användas,det måste vi klart renovera och sen ska vi lägga golvplattor i de minsta barnens klassrum.
Dom både leker,sover och äter på golvet så det känns som en bra grej att göra.
 
Detta är plattorna Herr Kisingiri ämnar använda till golvet inne hos de små barnen.Vi vet bättre än att protestera alltför vilt men i ärlighetens namn undrar man ju lite hur det här ska bli....Marrakech-shabby chick kanske...?
Eller helt enkelt bara vansinnigt Ugandiskt......
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0