Vår resa för livet.

Igår gick programmet en resa för livet på 3an. Jag bölar förstås.Det tar inte ens 30 sekunder innan jag startat.
Dom visar en värld som är så långt ifrån våran men likväl så finns den.Jag vet det,för jag har sett den.
Den finns överallt och barnen lider nåt vansinnigt. Vi gömmer oss bakom ord som att Dom vet inget annat... Dumheter säger jag,klart att dom förstår att det finns en annan verklighet.
 
När jag rest ut på landet i Uganda så har jag sett barn slita mer än vad en del vuxna gör under en hel livstid.
Barn som bär tyngre än vad jag nånsin klarat av att lyfta.Vi hör historier om barn som fått så mycket stryk så man ryser vid bara tanken på det.
 
 
Tänk om vi alla förstod att vi faktiskt har ett ansvar,inte bara för våra egna barn utan för allas.
Och tänk om vi alla förstod att det är inte särskilt svårt att göra skillnad i världen.
Tänk att vi är på vår resa för livet.
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0