Jag tänder ljus och står ut

Okej....Svara mig på hur man överlever hösten?Hur många ljus behöver man tända? Hur många liter te måste man hinka i sig för att ens stå ut såna här dagar som vi har på västkusten just idag? Det är mörkt när man åker till jobbet,snart är det mörkt när man kommer hem också.Idag har det nog regnat hela dagen och det är så galet tråkigt. Rätt lågt av mig att gnälla på nåt sånt här men hösten ( och än värre vintern ) är absolut min svaga punkt i livet.
 
 
Idag när jag körde hem från jobbet så kom det en sån idiotskur...Det bildades stora pölar på ingen tid alls och det var riktigt svårt att ta sig fram på vissa ställen.Men lika snabbt som det kom försvann det och pölarna likaså.
Det är annat i Uganda.Där sveps vägarna iväg av allt vatten.Det ligger avföring i vattnet som gör människor sjuka och barn dras iväg i vattemassorna och drunknar för att dom på inget vis förstår hur farligt och starkt vattnets krafter är.
 
Kanske tar jag ändå och tänder obscena mängder ljus och dricker lite te....Jag tänker inte älska hösten eller vintern men jag kan ju iallafall försöka stå ut med den för jag dör ju inte av regnet ändå.
 
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0