Queen of Katwe

Min dotter smsar och säger att hon hittat en film på Netflix och den utspelar sig i Uganda,i huvudstaden Kampala som ju är där vi håller till. Såklart till jag titta på den.
 
 
 
 
Den heter Queen of Katwe och handlar om en flicka i slummen som visar sig vara en hejare på schack.Låter inte särskilt spännande men det är en verklighetsbaserad historia och det är verkligen så mycket av Uganda.
Jag inser att dom rör sig på platser där jag har varit och dom använder ord som också jag lärt mig att använda.
Dom nämner Calender Hotel vilket var det allra allra första stället vi bodde på när vi kom till Uganda 2008.
 
Tårarna låter såklart inte vänta på sig när jag kollar på nåt sånt här.
Hur lätt det är att ryckas med i framgång men hur ännu mycket mer viktigt det är att stå stadigt på jorden.
Vikten av att vara sann mot sig själv och dem man har nära sig och att om man bara tror tillräckligt mycket på det man vill och har framför sig så löser sig det allra mesta.
Jag känner mig tacksam för att jag har vågat göra det som hjärtat ville.Jag följde det och har fått se och uppleva en del av världen som många inte ens tänker finns.
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0