Det är nu du måste vara starkare än aldrig förr.

Jag lägger några lite jobbiga veckor bakom mig.Ibland kommer dom och det är bara vackert att ta emot dem och sen ta sig igenom dem.Aldrig runt när det gäller mig,bara igenom.Rakt igenom.
Jag tror inte alls på att lägga saker åt sidan,förr eller senare så kommer dom alltid ifatt en ändå.
 
Jag pratar med en av mina människor om hur jag känner det och så säger han igen...
Anna,vi ställs inför prövningar hela tiden för att vi ska bli starkare som människor.Och när man tror att man inte ska kunna klara en enda sak till och när det känns som allra,allra värst det är då saker är på väg att lösa sig.Det är nu,just nu, som du måste vara starkare än aldrig förr.
 
Som så många gånger innan vill jag säga till honom att jag inte delar hans tro och att jag inte förstår varför vi man ska ställas inför så mycket saker i livet.Varför kan det inte bara flyta på? Varför kan inte allting bara vara enkelt?
Jag säger aldrig de orden högt.Ofta,ofta visar sig hans sätt att tänka och hans tro inte vara så galet ändå.Jag hittar ofta svaren på mina frågor själv och när jag tänker att jag ska lära mig något av det jag går igenom så kan jag lättare hantera det också,jag vill gärna lära mig nya saker.
 
Idag sänker jag axlarna.Jag höjer blicken jag sträcker på mig litegrann och tänker stilla att allting kommer att ordna sig.
Det gör det alltid.
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0