Köttgryta in the ugandan way

HA! Kan ni tänka er? Här kommer väl jag och vevar ihop min första ugandiska maträtt! Jag är ju galet stolt kan ni tro!
Till mitt stora förtret glömde jag att ta kort på matooken (matbanen) som jag serverade tillsammans med denna delikata köttgryta med kött köpt direkt från slaktkroken ( Förlåt alla djurvänner och vegetarianer men man köper det så här...)
Det ser kanske inte mycket ut för världen men hallå...jag gjorde det själv! Det är stort!
 
Lite kött som fick svettas i en gryta först...
Lite färska tomater med massor av smak,mild rödlök och så lite grön paprika på det.
Efter svettning blev det att steka på köttet i olja som är det enda man använder här typ...
Tomater och lök i...
paprikan...
och efter 4 timmar såg det ut så här!
It is perfect! var omdömet från en tämligen petig ugandier.
Tack som tusan sa jag.Detta var en enkel match
 
Anna

Kommentarer
Postat av: Ireen

Ser väldigt gott ut

2019-02-26 @ 18:59:36
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0