Lite klipp!

Jag har förlikat mig med tanken att jag inte längre hittar orden.Jag som alltid skriver ur öppet hjärta har inte förmågan att göra annorlunda.Jag kan inte skriva för att jag ska det och jag vill inte göra det heller,då vore orden inte mina på nåt vis.
 
I Uganda regnar det vareviga dag nu.Ibland lite mindre men oftast mycket.Man kan inte tro det men under de där regniga perioderna så känns det ibland som att man aldrig ska bli varm igen.Det är liksom småkyligt ända in i märgen...Barnen är nästan konstant fuktiga under den här perioden också eftersom deras kläder aldrig hinner torka mellan skurarna.Det är både kallt och blött när dom kryper till sängs på kvällarna.Tur kanske då att man aldrig är ensam i en säng...
 
 
Häromdagen var det klippning på schemat som så ofta...Köerna till de två maskinerna och klipparna aka våra grindvakter Julius och Roberth var stundvis långa...
 
 
Problemet är att skären snabbt blir lite slöa och ska man klippa 2-300 barn så vill man bara mata på...
 
 
Och det gör nog faktiskt lite ont i ärlighetens namn...Tur att pinan är kort iallafall!
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0