Mormor åker flygplan

 
Den här lilla.
Hon vet inget annat än att Afrika finns.För henne är det lika naturligt som att hennes mamma och pappa alltid täcker hennes rygg.
För henne så är det inget konstigt alls att mormor åker flygplan till Afrika,det kan jag göra lika gärna som att jag kör min bil hem 500 meter bort ifrån henne.
Hon hade nyligen sitt första möte med en svart människa.Hon var lite rädd att röra vid honom till en början,hon trodde att det var smuts på huden och inte en färg.
Hur ska hon veta?
Efter ett par dagar var han som vemsomhelst.
 
Vi pratar om Afrika i vår familj,vi andas och vi lever med Uganda dagligen.
Jag tänker att det är en fantastisk kunskap hon får med sig i livet,helt gratis.
Tänk att hon inte vet att det finns dom som inte tycker om dem med en annan färg än den hon har.Hon vet inte att en del tror att dom är mindre värda än vi och att en del tror att alla svarta är stöpta i precis samma dåliga form.
 
Jag önskar att hon aldrig kommer att se skillnaden.Ingen borde göra det.
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0