Våra resor är våra egna....

Ganska ofta kommer frågan till oss vem som betalar våra resor ner till Uganda?
Eller då vi samlar in pengar till Bristol så vill folk gärna skoja och säga: Jaha, är det till era flygbiljetter då eller!?

Säkert inget illa ment överhuvudtaget, men jag tycker inte att det är jätteroligt faktiskt, efter en sisådär 487 gånger så blir det inte det...



På vår resa 2008 reste jag och Jennie med som "extrahjälp" till de 7 barnen vi då hade med oss. Just till den resan var det sökt pengar från olika håll för att bekosta resan,och det gällde även mig och Jennie.


Efterföljande resor, den 2010 och den resan nu för mig 2012 är däremot helt våra egna och vi står för ALLA omkostnader,flygbiljetter,hotellrum,transporter,mat och allt annat som tillkommer helt själva med egna privata pengar.
Vi har hittills inte fått någon hjälp till våra resor från någon.



Jag har förstått att det här inte är så vanligt, för dom allra flesta verkar tro att det vi gör är bekostat av någon annan som det är på "alla andra" organisationer som hjälper fattiga människor här i världen. Men i vårt fall är det alltså inte så.


Vi åker då vi har råd och möjlighet, men det kostar oss! Och därför är det inte heller alltid så kul att folk tror nåt annat...Men vi vet ju å andra sidan hur det ligger till så egentligen behöver man ju inte bry sig om just dom kommentarerna.


Vad vi däremot bryr oss om och vad som får oss att växa är alla de positiva människorna som vi har runt omkring oss, dom som tycker att de vi gör är helt fantastiskt fastän det för oss är helt självklart numera. Det ger så mycket energi och det får oss att orka ännu mera! Så tusen tack för det! Det betyder så mycket!


                                                            Anna


Kommentarer
Postat av: Pia

Men hallå, måste ni betala allt själva. Finns det inte någon möjlighet att få någon slags sponsring någonstans för era resor???? Inget litet företag som vill synas (eller det kanske inte får) lite extra. Tämligen bra PR tycker jag.

Och då ändå mer än innan, ni är helt fantastiska!!!!

Kramar till er!

2012-05-05 @ 18:44:40
URL: http://marlonzacco.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi står för allt själva Pia...men vi gör gärna det! Men ingen ska behöva tro nåt annat! Tack igen för dina ord, dom värmer mer än vad jag tror du förstår. Kram Anna

2012-05-05 @ 20:56:10
URL: http://bristolacademy.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0