En dag att minnas....

Ofta, ofta faller mina tankar tillbaka på den dagen på vår senaste resa när jag fick chansen att tillbringa en dag i Kawempe. Kawempe är Sam´s distrikt och jag var med där för att få se hur han bodde.Jag fick se Uganda på riktigt om än bara för en dag, men det var en fantastisk upplevelse. Dels för att det var så otroligt vackert därute i Kawempe, men också att få ta del av Sam´s vanliga liv. Jag gjorde också saker som jag aldrig trott jag skulle göra och det får en att växa som människa. Den dagen kan ni läsa om här...!

 

Sedan dess har Sam varit tvungen att flytta. Den delen av Kawempe han bodde i var inte säker nog, utan han bor nu på ett bättre ställe, men fortfarande i samma distrikt.

Tanken är att vi ska åka dit nu när vi kommer ner och få se var han bor.

Det känns som en viktig grej att veta, för ju mer man vet, desto bättre förstår man vad en annan människa går igenom och hur dom kan tänkas fungera. Och för mig är det viktigt att veta hur han tänker och hur han har det.

Vi hoppas också kunna få besöka Sam´s mormor och lillasyster där dom bor, om mormorn tycker att det känns okej vill säga!

 

Det kanske kan kännas lite udda och få huset stormat av vita människor....

 

                                                                    Anna

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0